Carhistory.gr Logo
  » motorbikes » Zündapp Bella
Zündapp Bella
motorbikes
Το επιτυχημένο γερμανικό scooter, που θέλησε να τα βάλει με τη Vespa... 

Στις αρχές της δεκαετίας του '50 η γερμανική εταιρεία κατασκευής μοτοσικλετών Zündapp έψαχνε τρόπο να εισχωρήσει στον κλάδο του αυτοκινήτου, θέλοντας να αποκομίσει περαιτέρω κέρδη. Επενδύοντας στο εμπορικό «boom» της κατηγορίας των microcars, εξέτασε διάφορες προτάσεις συνεργασίας, πλησιάζοντας αρχικά την Kroboth. Παράλληλα, ετοίμαζε ένα scooter στα πολύ δημοφιλή από τότε 150 και 200 κυβικά εκατοστά, με το οποίο φιλοδοξούσε να απαντήσει στη μεγάλη επιτυχία της ιταλικής Vespa. Το νέο της μοντέλο, που πήρε το όνομα «Βella», ήταν στο μεγαλύτερο μέρος του σχεδόν αντιγραφή του λίγο προγενέστερου και επίσης ιταλικού «Parilla Levriere» (που συχνά αναφέρεται και ως «Parilla Greyhound»). Όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά (1953), οι επτά και κάτι παραπάνω ίπποι του δίχρονου μονοκύλινδρου κινητήρα του εξασφάλιζαν μέγιστη ταχύτητα της τάξης των ογδόντα χιλιομέτρων την ώρα, αν και φυσικά δεν ήταν αυτό το κύριο ζητούμενο. Η άποψη της Zündapp για την ευκολία και το νεανικό στιλ ήταν εξάβολτη, διέθετε μίζα και τηλεσκοπικό πηρούνι, «πατούσε» σε τροχούς των 12 ιντσών και είχε το ρεζερβουάρ για τη βενζίνη κάτω από τη σέλα. Τον Μάιο του 1954 παρουσιάστηκε η έκδοση των 198 κ.εκ., που ανέβαζε την ισχύ στους 10 ίππους και την τελική ταχύτητα στα 120 χιλιόμετρα την ώρα.

 

Στη συνέχεια της σταδιοδρομίας του στην αγορά το «Bella» έγινε δωδεκάβολτο με τη χρήση δύο εξάβολτων μπαταριών, ενώ με την πιο naked έκδοση «Suburbanette» προσπάθησε να φτάσει με αξιώσεις στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και να κατακτήσει τις ΗΠΑ. Τελικά, το συγκεκριμένο εγχείρημα δεν στέφθηκε με επιτυχία, καταγράφοντας μόνο 370 πωλήσεις. Στα τέλη της δεκαετίας του '50 η «International Motorcycle Company», που ήταν ο εισαγωγέας των Zündapp στις ΗΠΑ έφερε στη χώρα την έκδοση «R154K» (όπου K, kickstarter) με τον κινητήρα των 146 κυβικών εκατοστών. Η γκάμα της Bella εισαγόταν στην αγορά μοτοσικλέτας του Ηνωμένου Βασιλείου από την «Ambassador Motorcycles», μια ιδιαίτερα δυναμική εταιρεία που είχε ιδρύσει το 1946 ο οδηγός αγώνων αυτοκινήτου και κυνηγός του απόλυτου ρεκόρ στην ξηρά Kaye Don. Παρά το γεγονός ότι δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τη Vespa (κανείς άλλωστε δεν μπόρεσε) το Bella διέγραψε επιτυχημένη πορεία στην αγορά, παραμένοντας στη γκάμα της Zündapp για ένδεκα χρόνια, από το 1953 μέχρι το 1964. Η συνολική παραγωγή του και με τις δύο εκδόσεις κυβισμού αρίθμησε 130.000 μονάδες, πολλές από τις οποίες διατηρούνται σε άριστη κατάσταση ως τις ημέρες μας.

BELLA 150
Kινητήρας: δίχρονος μονοκύλινδρος αερόψυκτος Κυβισμός: 146 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 57 mm x 58 mm Σχέση συμπίεσης: 6.7:1
Ισχύς: 7,3 ίπποι στις 4.700 σ.α.λ. Κιβώτιο ταχυτήτων: 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 80 χλμ./ώρα Μήκος: 1.981 χλστ. Ύψος: 610 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.308 χλστ. Ελαστικά: 3.50 x 12 Βάρος: 137 κιλά

BELLA 200
Kινητήρας: δίχρονος μονοκύλινδρος αερόψυκτος Κυβισμός: 198κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 62mm x 62mm Σχέση συμπίεσης: 6.3:1
Ισχύς: 10 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ. Κιβώτιο ταχυτήτων: 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 121 χλμ./ώρα Μήκος: 1.981 χλστ. Ύψος: 610 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.308 χλστ. Ελαστικά: 3.50 x 12 Βάρος: 146 κιλά

credits

Κείμενο: Σπύρος Χατήρας