Carhistory.gr Logo
  » pioneers » Washington Model A-1
Washington Model A-1
pioneers
Mια όμορφη κατασκευή του 1909 από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, σε μια εποχή που όλα ήταν ρομαντικά και ανώλεθρα...

Στα πρώτα χρόνια της Αυτοκίνησης και πριν ωριμάσουν οι συνθήκες για μια σταθερή μαζική παραγωγή από κατάλληλα οργανωμένα εργοστάσια, πολυάριθμες ήταν οι επιχειρήσεις βιοτεχνικού χαρακτήρα που κατασκεύαζαν τετράτροχα. Τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Αμερική, σχεδόν σε κάθε μεγάλη πόλη παράγονταν αυτοκίνητα. Παράλληλα με την εξέλιξή τους από νέα εφεύρεση, με πρωτόγονη για τα σημερινά δεδομένα τεχνολογία σε κάτι πιο αξιόπιστο και προηγμένο, μοντέλα περιορισμένης παραγωγής αγοράζονταν από μια χούφτα ανθρώπων στις τοπικές κοινωνίες. Αυτό ήταν αρκετό για να θεωρηθεί ως εμπορική επιτυχία, έστω και μικρής κλίμακας, με αποτέλεσμα τον πολλαπλασιασμό των επιχειρήσεων που ασχολούνταν με το είδος. 

Μία από αυτές τις μικρές εταιρείες ήταν η «Washington», που είχε την έδρα της στο Hayattsville του Maryland, σε μικρή απόσταση από την πρωτεύουσα των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής. Υπήρχαν πολλές με το ίδιο όνομα, μια αναφέρεται στο Chicago και δύο στην Πολιτεία του Ohio. Ιδρύθηκε το 1909 από τον μηχανικό Howard O. Carter, που τα προηγούμενα χρόνια (1907-1908) παρήγαγε μέσω της «Carter Motor Car Company» το μοντέλο «Carter Two-Engine», στο εμπρός μέρος του οποίου ήταν εγκαταστημένοι δύο κινητήρες (ο ένας εφεδρικός).


Το Washington «Model A-1»φιλοξενούσε στο διαμέρισμα του κινητήρα του ένα τετρακύλινδρο μηχανικό σύνολο ισχύος 30 ίππων, που συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των τριών σχέσεων. Με μεταξόνιο 2.840 χλστ. κυκλοφόρησε αρχικά ως roadster, ενώ δύο χρόνια αργότερα απέκτησε και έκδοση touring, αμφότερες με τιμή πώλησης 1.750 δολαρίων. Oι αναβαθμίσεις που επήλθαν ανέβασαν την απόδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα στους 35 ίππους και στη συνέχεια στους 45. Το 1911 το μεταξόνιο του μοντέλου αυξήθηκε σχεδόν στα τρία μέτρα (2.997 χλστ.), με την ισχύ να σταθεροποιείται στους 40 ίππους. 


Η παραγωγή του Α-1 σταμάτησε το 1912 και από τότε η «
Washington»πέρασε στην ιστορία. Το πέρασμά της από την Αυτοκίνηση ήταν σύντομο και ρομαντικό, ωστόσο κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η μικρή αμερικάνικη εταιρεία έβαλε το δικό της «λιθαράκι» για να πάει ο κόσμος λίγο πιο μπροστά._Σπύρος Χατήρας. Φωτ: wheelsage.org