Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Renault 4CV Cabriolet Redele
Renault 4CV Cabriolet Redele
concept & prototypes
Mια μοναδική κατασκευή, από το ξεκίνημα μιας από τις πιο υπέροχες ιστορίες στα χρονικά της Αυτοκίνησης...

Ο Jean Redele, ιδρυτής το 1952 του μικρού εργοστασίου κατασκευής sport αυτοκινήτων που έγινε γνωστό σε όλο τον κόσμο με το όνομα «Alpine», ήταν γιός ενός από τους αντιπροσώπους της Renault στη Διέππη. Τη χρονιά εκείνη είχε κιόλας ξεκινήσει τη συμμετοχή του σε rallies και circuits, με ένα αγωνιστικό που χρησιμοποιούσε κινητήρα των 750 κ.εκ. της γαλλικής εταιρείας. Η παραγωγή αυτοκινήτων από τις εγκαταστάσεις του άρχισε το 1956 με την «Α106», που βασίστηκε στο πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του Renault 4CV. Το μοντέλο εκείνο ήταν το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο που ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο πωλήσεις. Η ιδέα για την κατασκευή του γεννήθηκε στα δύσκολα χρόνια του δεύτερου παγκοσμίου πολέμου, έχοντας ως παράδειγμα το «σκαθάρι» του Ferdinand Porsche. Το αρχικό του πρωτότυπο ολοκληρώθηκε το 1942, με την επίβλεψη των σχεδιαστών της Renault, Fernand Picard, Charles-Edmond Serre και Jean-Auguste Riolfo, που ξεκίνησαν να εργάζονται επάνω σε αυτό τον Απρίλιο του 1941. To «4CV» εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το 1946 στο Παρίσι, στη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης στην «Πόλη του Φωτός». Τον Αύγουστο του επόμενου χρόνου ξεκίνησε η μαζική παραγωγή του, αρχικά με υδρόψυκτο κινητήρα των 747 κ.εκ. που απέδιδε 17 ίππους, ενώ εφοδιαζόταν με κιβώτιο ταχυτήτων τριών σχέσεων.

Μια καλή ιδέα...
Δέκα χρόνια αργότερα, το 1957, ο πολυμήχανος Redele σκέφτηκε να παρουσιάσει και μια ανοιχτή έκδοση του επιτυχημένου μικρού μοντέλου με τον κινητήρα πίσω. Για το σκοπό αυτό συνεργάστηκε με την Carrozzeria Allemano, μια δραστήρια εταιρεία που είχε ιδρυθεί πριν από τριάντα χρόνια στο Τορίνο. Στα πρώτα οκτώ χρόνια της επαγγελματικής της ζωής ασχολήθηκε μόνο με εργασίες επισκευαστικού χαρακτήρα. Oι ξεχωριστές δημιουργίες άρχισαν το 1935 κι ως το τέλος της δράσης της, τρεις δεκαετίες αργότερα, η εταιρεία είχε άξια κερδίσει την εμπιστοσύνη επιφανών πελατών: Panhard, Aston Martin, Volvo, Jaguar, MG, Fiat, Lancia, Abarth (κύκνειο άσμα της ήταν το υπέροχο ATS 2500 GT του 1963). Την εποχή που ο Redele απευθύνθηκε σε αυτήν, χρέη αρχισχεδιαστή στην Allemano εκτελούσε ο Giovanni Michelotti.


Αναζητώντας το απόλυτο
Ο χαρισματικός Ιταλός, μέλος της διάσημης σχολής Farina, ασχολήθηκε από το 1951 περισσότερο με την σχεδίαση ελαφρών και μικρών αυτοκινήτων, έχοντας έντονη δραστηριότητα στον τομέα κατά την διάρκεια της δεκαετίας του ’60. Eίναι υπεύθυνος για ορισμένα από τα πιο όμορφα «λαϊκά» τετράτροχα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ την δεκαετία του ’70 πειραματίστηκε κυρίως με την σχεδίαση του απόλυτου «small city car». Κορυφαία στιγμή της καριέρας του ήταν ασφαλώς η Alpine-Renault A110, ενώ πολύ περισσότερα γι αυτόν μπορείτε να μάθετε επισκεπτόμενοι την ηλεκτρονική διεύθυνση www.archiviostoricomichelotti.it

Ένα και μοναδικό...
Το ομορφο cabriolet με τον κινητήρα πίσω δεν είχε συνέχεια, πριν την ολοκλήρωση του ενός και μοναδικού αντιτύπου του. Πέραν του γεγονότος ότι την εποχή που παρουσιάστηκε υπήρχαν πολλές ισάξιες ιδέες, το ενδιαφέρον του Jean Redele σύντομα μετατοπίστηκε σε αγωνιστικού χαρακτήρα κατασκευές. Στις ημέρες μας, όλοι πια ξέρουν ότι η Ιστορία τον δικαίωσε. Και πάλι όμως, αξίζει να σταθείς και να θαυμάσεις την ανοιχτή έκδοση του 4CV, που πήρε το όνομά του._Σπ. Χατ.