Carhistory.gr Logo
  » motorbikes » Moto Guzzi Falcone
Moto Guzzi Falcone
motorbikes
Το πρώτο «γεράκι» της Moto Guzzi, για πολλά χρόνια επίσημη μοτοσικλέτα της ιταλικής Τροχαίας, ήταν το τελευταίο μοντέλο της εταιρείας με τον οριζόντια τοποθετημένο μονοκύλινδρο κινητήρα των 500 κ.εκ.

Η όμορφη αυτή μοτοσικλέτα παρουσιάστηκε για πρώτη φορά επίσημα στο κοινό των δύο τροχών το 1950, στο διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Με εκείνη η Moto Guzzi αντικαθιστούσε στη γκάμα της την προγενέστερη «GTW», που παραγόταν από το 1934 έως το 1946, εξαιρουμένων των χρόνων του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου. Συνάμα, το «γεράκι» της ιταλικής εταιρείας με το σωληνωτό πλαίσιο ήταν και το τελευταίο δίτροχο προϊόν του εργοστασίου με το κλασικό οριζόντιο μονοκύλινδρο μηχανικό σύνολο των 500 κυβικών εκατοστών, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο «Normale» της ιδρυτικής χρονιάς του (1921) και με στοχευμένες αναβαθμίσεις κινούσε τις μοτοσικλέτες του ως τα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έδινε στο Falcone ισχύ 23 ίππων στις 4.500 στροφές ανά λεπτό, που ήταν αρκετή για την ανάπτυξη μιας τελικής ταχύτητας γύρω στα 135 χιλιόμετρα την ώρα. Xαρακτηριστικό των δύο πρώτων χρόνων της σταδιοδρομίας του ήταν η εκτεταμένη χρήση χρωμίου στο ρεζερβουάρ της βενζίνης, η οποία μειώθηκε αισθητά το 1952. Από την επόμενη χρονιά το γεράκι διαχωρίστηκε σε δύο εκδόσεις, τις «Sport» και «Touring», όπως και το μικρότερό του «Airone». Η ειδοποιός διαφορά της πρώτης από τη δεύτερη ήταν η εκ νέου εμφάνιση του χρωμίου στη δεξαμενή των καυσίμων, όπως και κάποιες επιμέρους βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη (κεφαλή, βαλβίδα εξαγωγής, έμβολο, εκκεντροφόρος, καρμπιρατέρ). Όσο για την «Touring», από το 1953 και μετά ήταν πια και επίσημα ο αντικαταστάτης του τουριστικού μοντέλου «Astore».


Από τα μέσα της δεκαετίας του '50 η δημοτικότητα του
Falcone άρχισε να μειώνεται, ενώ το ίδιο συνέβη και με τον πιο υπολογίσιμο από τους αντιπάλους του στην ιταλική αγορά, το Gilera Saturno. Ωστόσο, η μοτοσικλέτα της Moto Guzzi είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη της Τροχαίας, της Αστυνομίας και διαφόρων στρατιωτικών υπηρεσιών. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα και την παραγωγή αποκλειστικά τέτοιων εκδόσεων, όπως η «Corazzieri»του 1957 με την ηλεκτρική εκκίνηση. To 1967, ύστερα από μια πορεία 17 χρόνων στην αγορά, το «γεράκι» σταμάτησε να κατασκευάζεται. Τη θέση του στη γκάμα της ιταλικής εταιρείας πήρε η «V7», μια μοτοσικλέτα που έγραψε τη δική της ιστορία στον θαυμαστό κόσμο των δύο τροχών. Το 1969 η ονομασία επανήλθε στο portfolio της Moto Guzzi ως «Nuovo Falcone», η οποία με διαφορετικό πλέον χαρακτήρα ήταν περισσότερο αντικαταστάτης του μοντέλου «Superalce», παρά συνεχιστής του «γερακιού»._Σπύρος Χατήρας. Φωτ: guzzino.com, brettibrothers.com, classicdriver.com


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Kινητήρας: 4χρονος μονοκύλινδρος αερόψυκτος
Κυβισμός: 498 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 88 mm x 82 mm
Καρμπιρατέρ: Dell'Orto SS 29 Α
Ισχύς: 23 ίπποι στις 4.500 σ.α.λ.
Τελική μετάδοση: αλυσίδα
Κιβώτιο ταχυτήτων: 4 σχέσεων
Ανώτατη ταχύτητα: 135 χλμ./ώρα
Μήκος: 2.240 χλστ.
Πλάτος: 705 χλστ.
Ύψος: 945 χλστ.
Μεταξόνιο: 1.475 χλστ.
Φρένα: ταμπούρα 200 χλστ.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 17,5 λίτρα
Ελαστικά εμπρός: 3.25-19
Ελαστικά πίσω: 3.50-19
Βάρος: 170 κιλά
Περίοδος παραγωγής: 1950-1967