Carhistory.gr Logo
  » concept & prototypes » Maserati Tight
Maserati Tight
concept & prototypes
Μια Maserati της δεκαετίας του '60, σχεδιασμένη στην «άκρη του μαχαιριού» από έναν πρώην ντράμερ...

Η φημισμένη ιταλική εταιρεία με έμβλημα την τρίαινα είχε αποχωρήσει από τα Grand Prix της Formula 1 στα τέλη του 1957, ένα χρόνο πριν την καθιέρωση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Η παρουσία της στα αυτοκινητοδρόμια συνεχιζόταν, ιδιαίτερα στις κούρσες αντοχής, με το «300S» και το ακατάβλητο σε Ευρώπη και Αμερική «birdcage». Την ίδια εποχή το εργοστάσιο παρουσίαζε την «3500 GT» ή «Tipo AM 101», ένα εξακύλινδρο grand turismo μοντέλο, που διέγραψε επιτυχημένη πορεία στην απαιτητική αγορά της κατηγορίας του και έμεινε στη γκάμα της Maserati ως το 1964 (καλύτερη χρονιά του το 1961, με 500 πωλήσεις). Συνολικά αρίθμησε 2.226 μονάδες παραγωγής, από τις οποίες οι 1981 ήταν coupe και οι 245 convertible, με την πλειοψηφία της κλειστής έκδοσης να βρίσκεται υπό την ευθύνη της Touring Superleggera και το σύνολο σχεδόν της ανοιχτής να φέρει την υπογραφή του Giovanni Michelotti (αρχισχεδιαστή τότε της Carrozzeria Vignale).

Οι πιο εξευγενισμένοι οίκοι της Ιταλίας ασχολήθηκαν με το αυτοκίνητο κι αυτό ήταν φυσικό, αφού επρόκειτο για μια Maserati. Μεταξύ αυτών ο Pietro Frua (δύο ή τρία coupe, ένα spyder), ο Nuccio Bertone (ένα coupe το 1959 στο Σαλόνι του Τορίνο), η Carrozzeria Allemano (τέσσερα coupe και ένα πρωτότυπο), Carrozzeria Zagato (ένα coupe το 1957) και τελευταία χρονολογικά η Carrozzeria Moretti (το 1966 στη Γενεύη).

Όμως, η πιο εκκεντρική «3500 GT» παρουσιάστηκε από την Carrozzeria Boneschi και μάλιστα δύο φορές, με διαφορετικούς χρωματισμούς, πρώτα στο Τορίνο το 1962 και ύστερα στο Σαλόνι της Γενεύης την άνοιξη του 1963. Κωδικοποιημένη ως «ΑΜ 101.2500», γρήγορα ταυτίστηκε με το υποκοριστικό «Tight», που εξέφραζε τον ιδιαίτερο τρόπο σχεδίασής της από τον Rodolfo Bonetto.

 

«Linea Tesa»
Ο σχεδιαστής αυτής της μοναδικής Maserati είχε ξεκινήσει διαφορετικά τη ζωή του, όντας αφοσιωμένος στην τέχνη της μουσικής. Γεννημένος στο Μιλάνο το 1929 και ανηψιός του διάσημου πιλότου Felice Bonetto που χάθηκε στην Carrera Panamericana το 1953, αξιοποίησε με επιτυχία το ταλέντο του στις νότες ως μέλος jazz συγκροτήματος, στο οποίο έπαιζε drums. Ωστόσο αυτό δεν του αρκούσε, καθώς στη συνέχεια τον συνεπήρε το επάγγελμα του σχεδιαστή, που τον κέρδισε οριστικά το 1958. Ο Rodolfo δεν δυσκολεύτηκε να γίνει διάσημος με τη νέα του ιδιότητα, σχεδιάζοντας περίπου τα πάντα (καρέκλες, γραφεία, πολυθρόνες, μπότες του σκι, τηλεοράσεις, ρολόγια, λάμπες, πορτατίφ και -φυσικά- αυτοκίνητα). Η συνεργασία του με την «Carrozzeria Boneschi» απέφερε ένα νέο στιλ, «Linea Tesa» για τους Ιταλούς ή «Knife edged» για τους Εγγλέζους, φράση που αποδίδεται στα ελληνικά ως «άκρη του μαχαιριού». Οι δημιουργίες του Μιλανέζου καλλιτέχνη που υιοθετούν το συγκεκριμένο σχεδιαστικό ύφος ανέρχονται στις εννέα, μεταξύ των οποίων εκτός του μοναδικού coupe της Maserati ξεχωρίζουν το Fiat 1500 Spider (1960), η Lancia Flaminia Amalfi (1961), το Osca 1600 GT Swift (1963) και η Alfa Romeo 2600 Studionove (1963). Ως επιστέγασμα της επιτυχημένης επαγγελματικής του σταδιοδρομίας, ο Rodolfo τιμήθηκε για τη δουλειά του με οκτώ σημαντικά βραβεία, ενώ δίδαξε βιομηχανικό σχέδιο στα πανεπιστήμια του Ulm και της Ρώμης.

 

Carrozzeria Boneschi
O κόσμος του αυτοκινήτου ήξερε την αμαξοποιΐα του Giovanni Boneschi και πριν το 1962, που παρουσιάστηκε η Μaserati 3500 GT Tight. Ιδρύθηκε το 1919 στο Μιλάνο, από όπου μετακόμισε μετά από 14 χρόνια για να εγκατασταθεί στο Cambiago, μια τοποθεσία κοντά στην πίστα της Monza. Μέχρι το 1960 ασχολήθηκε κυρίως με κατασκευαστές όπως η Talbot, η Rolls Royce, η Alfa Romeo, η Lancia και η Fiat. Το εργοστάσιό της καταστράφηκε στη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου, μετά τη λήξη του οποίου ανοικοδομήθηκε και έτσι μπόρεσε να συνεχίσει απρόσκοπτα τη λειτουργία της. Η δραστηριότητά της δεν συμπεριλάμβανε μόνο επιβατικά αυτοκίνητα, αλλά επεκτεινόταν και στα επαγγελματικά οχήματα, επίσης με μεγάλη επιτυχία. Πέρα από δημιουργίες αξεπέραστης ομορφιάς (Lancia Lambda, Artena, Astura, Isotta Fraschini 8C Monterosa convertible, Aurelia B53 convertible -Alfa Romeo 6C 2500 convertible, 1900C Astral -Maserati 3500 GT -Lancia Thema Gazella coupe) έχει στο ενεργητικό της ένα θωρακισμένο φορτηγό της Iveco (1977), καθώς και το χαριτωμένο διαφημιστικό όχημα που προωθούσε το 1951 τη νέα οδοντόπαστα της Binaca.

credits

Source: http://www.italiantribune.com/ http://www.coachbuild.com Φωτογραφίες: Carrozzeria Boneschi Κείμενο: Σπύρος Χατήρας