Carhistory.gr Logo
  » italian gt » Iso Rivolta Lele
Iso Rivolta Lele
italian gt
Το ιταλικό gran turismo με το γυναικείο όνομα και την αμερικανική καρδιά...

H Iso SpA ήταν ήδη γνωστή για το καλοφτιαγμένο και γρήγορο Iso Rivolta IR 300, ένα όμορφο coupe 2+2, που χρησιμοποιούσε τα μηχανικά μέρη της Corvette. Όμως ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Renzo Rivolta, εμπνευστής του microcar Isetta που παραγόταν κατόπιν εγκρίσεώς του από τη BMW, είχε μεγαλύτερες φιλοδοξίες, που έφταναν ως την προσθήκη του ονόματός του στους κατασκευαστές καταξιωμένων supercar μοντέλων. Η προσπάθειά του κράτησε δέκα περίπου χρόνια, ώσπου η πρώτη παγκόσμια ενεργειακή κρίση να πλήξει ανεπανόρθωτα τα περισσότερα από τα μικρά εργοστάσια παραγωγής εξεζητημένων αυτοκινήτων. Tο Iso Rivolta Lele ήταν ένα καλοσχεδιασμένο sports coupe 2+2, που έμεινε στη γκάμα της ιταλικής εταιρείας για πέντε χρόνια, από το 1969 μέχρι το καταστροφικό οικονομικά 1974. Στόχος της παραγωγής του ήταν η κάλυψη του όποιου εμπορικού κενού υπήρχε σε αυτή την τόσο ιδιαίτερη κατηγορία, μεταξύ των ομογάλακτων Grifo και Fidia. Η ονομασία του προέρχεται από την Lele Rivolta, σύζυγο του Piero Rivolta, γιού του ιδρυτή της εταιρείας. Στην πρώτη έκδοσή του, που αρίθμησε συνολικά 112 μονάδες, το αυτοκίνητο έπαιρνε κίνηση από ένα V8 μηχανικό σύνολο της Chevrolet, απόδοσης 300 ίππων. Δεκατρία ακόμη αυτοκίνητα παρήχθησαν με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της General Motors, αλλάκαι περισσότερη ισχύ, που ανερχόταν στους 350 ίππους.

 

Από τη GM στη Ford
Την περίοδο εκείνη οι ιταλο-αμερικανικές συνεργασίες ήταν συχνές, με τους Λατίνους να χρησιμοποιούν άφθονους κινητήρες από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Φυσικά, δεν ήταν όλες ανέφελες, με αρκετές από αυτές να μην τελειώνουν καλά. Έτσι έγινε και το 1972, μεταξύ της Iso Rivolta και της GM Chevrolet, με τη δεύτερη να ζητά προκαταβολικά τα χρήματα για να υλοποιήσει παραγγελία κινητήρων. Μετά την εξέλιξη αυτή, η Iso στράφηκε στη Ford και εξασφάλισε τους Cleveland V8, καθώς και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της εταιρείας. Έτσι προέκυψε και η πολυπληθέστερη έκδοση του ιταλικού gran turismo με την αμερικανική καρδιά, η Lele IR6 των 325 ίππων, η οποία αρίθμησε συνολικά 135 μονάδες παραγωγής. Oροφή του μοντέλου ήταν η έκδοση IR6 Sport των 360 ίππων, που κατασκευάστηκε σε 20 μονάδες.

 

Aπό τη F1 στην ανυπαρξία
Μετά τη συμφωνία με τον Philip Morris, η οποία οδήγησε στη δημιουργία της ομάδας Iso-Marlboro στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, ανατέθηκε στην Iso να κατασκευάσει δύο ειδικά τροποποιημένα Lele για τους πιλότους Howden Ganley και Nanni Galli. Τα αυτοκίνητα επιμελήθηκε ο χαρισματικός μηχανικός Giotto Bizzarrini, φροντίζοντας μεταξύ άλλων να αυξήσει κατά τι την ιπποδύναμή τους και να μειώσει και το βάρος τους. Το Lele IR6 του Ganley βάφτηκε στα κόκκινα χρώματα της Marlboro και έκανε το ντεμπούτο του στο περίπτερο της Iso Rivolta, στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1973, ενώ το αυτοκίνητο του Galli ήταν λευκό. Στη συνέχεια, όλα πήγαν λάθος. Η αγωνιστική ομάδα δεν κατάφερε να διακριθεί στα Grand Prix, με αποτέλεσμα να κλείσει τη σύντομη καριέρα της ως αποτυχημένη, ενώ η ενεργειακή κρίση σήμανε το τέλος της Iso Rivolta τον Δεκέμβριο του 1974. Το κλείσιμο του εργοστασίου διέκοψε οριστικά και τη σταδιοδρομία του Lele, που αρίθμησε συνολικά 285 μονάδες παραγωγής σε όλες του τις εκδόσεις. Καθόλου άσχημα, για κάτι τόσο ιδιαίτερο._Σπ.Χατ.

ISO RIVOLTA LELE 300 Kινητήρας GM Chevrolet V8 Κυβισμός 5.733 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή 101.6 mm x 88.39 mm Σχέση συμπίεσης 10.5:1 Καρμπιρατέρ Carter AFB 4-barrel Ισχύς 300 ίπποι στις 4.800 σ.α.λ. Ροπή 515 Nm στις 3.200 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων χειροκίνητο 5 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα 236 χλμ./ώρα 0-100 χλμ./ώρα 6 δλ. Μήκος 4.650 χλστ. Πλάτος 1.750 χλστ. Ύψος 1.350 χλστ. Μεταξόνιο 2.700 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός 1.410 χλστ. Μετατρόχιο πίσω 1.410 χλστ. Βάρος 1.380 κιλά Περίοδος παραγωγής 1969-1972 Μονάδες παραγωγής 112