Carhistory.gr Logo
  » italian gt » Ferrari 212
Ferrari 212
italian gt
Το μοντέλο που αποτέλεσε το ξεκίνημα της πολυετούς σχέσης της Ferrari με την Carrozzeria Pininfarina, η οποία αποδείχτηκε η πιο επιτυχημένη συνεργασία κατασκευαστή-αμαξοποιού στην ιστορία της Αυτοκίνησης.

Η «212» ήταν η φυσική συνέχεια των μοντέλων παραγωγής για την κατηγορία gran turismo της νεαρής ακόμη αυτοκινητοβιομηχανίας «Ferrari SpA», μετά τις «166» και «195». Η αρχιτεκτονική του πλαισίου της ασφαλώς δεν διέφερε σε πολλά από την «Ferrari 125 Sport» του 1947, την πρώτη δημιουργία του εργοστασίου του Maranello με σήμα το «όρθιο αλογάκι». Το διαμέρισμα του κινητήρα, κάτω από το εμπρός καπό, φιλοξενούσε και πάλι τον νέο και επιτυχημένο στη λειτουργία του V12 του Gioacchino Colombo. Η χωρητικότητα του μηχανικού συνόλου είχε αυξηθεί από τα 2,34 λίτρα των παρελθόντων ετών στα 2,56 λίτρα, κίνηση που είχε ως συνέπεια την περαιτέρω βελτίωση των επιδόσεων. H «212» παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης το 1951, με cabriolet αμάξωμα στην έκδοση «Export», σε αυτήν δηλαδή που προοριζόταν για εξαγωγή σε άλλες χώρες. Κύριος στόχος ήταν οι πολύφερνες Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, που τότε και για αρκετές δεκαετίες ήταν η μεγαλύτερη αγορά της υφηλίου. Η συγκεκριμένη έκδοση απέδιδε 165 ίππους, δέκα περισσότερους από το μοντέλο που εκτέθηκε για πρώτη φορά λίγους μήνες αργότερα στο Παρίσι και απευθυνόταν στην ιταλική αγορά («Inter»), ενώ διέθετε και πιο κοντό μεταξόνιο από την ασθενέστερη «αδελφή» της. 


Για πρώτη φορά, Pininfarina
Το δωδεκακύλινδρο μοντέλο έμεινε στη γκάμα της ιταλικής εταιρείας ως το 1953, αριθμώντας σε όλες τις εκδόσεις και τις παραλλαγές του 80 μονάδες παραγωγής, με τη συλλεκτική τους αξία να ξεπερνά στις ημέρες μας τα 400.000 ευρώ για την κάθε μία που έχει επιβιώσει. Κατασκευάστηκε σε coupe και cabriolet αμαξώματα, φιλοτεχνημένα από τους καλύτερους αμαξοποιούς της εποχής, όπως ήταν οι καροσερίες TouringGhia και Vignale. Mια έκδοση cabriolet ήταν η πρώτη στα χρονικά δουλειά της Carrozzeria Piinfarina σε μοντέλο της Ferrari και συνάμα η αρχή μιας εξαιρετικής συνεργασίας μεταξύ των δύο πλευρών, που κράτησε περισσότερα από πενήντα χρόνια. Αξίζει να σημειωθεί πως τόσο ο Giovanni Pinin Farina, όσο και ο Enzo Ferrari, ήθελαν πολύ να δουλέψουν μαζί. Ωστόσο, η περηφάνεια τους δεν τους άφηνε να πλησιάσουν ο ένας τον άλλο, ώσπου επιτέλους βρέθηκε ο πρόθυμος κοινός γνωστός που ανέλαβε να γεφυρώσει τα όποια χάσματα. Ο άνθρωπος αυτός ήταν ο Ελβετός επιχειρηματίας George Filipinetti, που παρήγγειλε δύο αυτοκίνητα αυτού του τύπου το 1952, το ένα βαμμένο μαύρο και το άλλο ασημί.

Οι αγωνιστικές επιτυχίες
Στον μαραθώνιο αντοχής και ταχύτητας «Carrera Panamericana» του 1951, που ξεκίνησε από την Tuxtla Gutierrez και κάλυψε μια διαδρομή 3.109 χιλιομέτρων, δύο Ferrari «212 Inter Vignale Coupe» τερμάτισαν στις δύο πρώτες θέσεις. Nικητές ήταν οι Piero Taruffi -Luigi Chinetti με μέση ωριαία ταχύτητα 141,6 χιλιόμετρα την ώρα και δεύτεροιοι Αlberto Ascari-Gigi Villoresi. Η νίκη αυτή έδωσε την ευκαιρία στην εταιρεία από το Maranello να διαφημίσει με τον καλύτερο τρόπο το προϊόν της, μέσω μιας εκστρατείας στον Τύπο που αποδείχτηκε επιτυχημένη. Την ίδια χρονιά στο Mille Miglia, έλαβε μέρος μια «212 Εxport» με αμάξωμα επιμελημένο από την Carrozzeria Fontana και πλήρωμα τους Giannino Marzotto -Marco Crosara. Το δίδυμο έκανε συναρπαστικό αγώνα, όντας πρώτο στη γενική κατάταξη στο control της Ravenna και μάλιστα με διαφορά μεγαλύτερη των πέντε λεπτών από την Ferrari 340 America Berlinetta Vignale των Gigi Villoresi–Pasquale Cassani. Όμως, το αυτοκίνητο, νικημένο από μηχανικά προβλήματα, εγκατέλειψε πριν φτάσει στο σημείο ελέγχου της Pescara. Ωστόσο, αυτό το ατυχές συμβάν δε μπόρεσε να μειώσει ούτε στο ελάχιστο τις εντυπώσεις από την μεγαλειώδη εμφάνισή του._Σπύρος Χατήρας

212 INTER
Kινητήρας V12 60o Κυβισμός 2.563 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή 68 mm x 58.8 mm Σχέση συμπίεσης 7.5:1 Καρμπιρατέρ 1 Weber 36 DCF Ισχύς 155 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ. Ροπή 206 Nm στις 5.250 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων χειροκίνητο πέντε σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα 185 χλμ./ώρα 0-100 χλμ./ώρα 6,4 δλ. Μήκος 4.100 χλστ. Πλάτος 1.500 χλστ. Ύψος 1.380 χλστ. Μεταξόνιο 2.600 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός 1.278 χλστ. Μετατρόχιο πίσω 1.250 χλστ. Βάρος 1.000 κιλά

212 ΕΧPORT
Kινητήρας V12 60o Κυβισμός 2.563 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή 68 mm x 58.8 mm Σχέση συμπίεσης 8.4:1 Καρμπιρατέρ 3 Weber 36 DCF Ισχύς 165 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ. Ροπή 206 Nm στις 5.250 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων χειροκίνητο πέντε σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα 220 χλμ./ώρα 0-100 χλμ./ώρα 5,1 δλ. Μήκος 3.850 χλστ. Πλάτος 1.450 χλστ. Ύψος 1.100 χλστ. Μεταξόνιο 2.250 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός 1.270 χλστ. Μετατρόχιο πίσω 1.250 χλστ. Βάρος 850 κιλά