Carhistory.gr Logo
  » auto stories » Carrozzeria Touring
Carrozzeria Touring
auto stories

Η Carozzeria Touring ιδρύθηκε το 1926 από δύο δικηγόρους, που αποφάσισαν να ξεκινήσουν μια νέα επαγγελματική σταδιοδρομία και να ασχοληθούν αποκλειστικά με την κατασκευή αμαξωμάτων για αυτοκίνητα.

Eτσι, ο Felice Bianchi Anderloni και ο Gaetano Ponzoni εξαγόρασαν το μεγαλύτερο μέρος από την Carozzeria Falco που ανήκε στον VittorioAscari, τον αδελφό του Antonio, που σκοτώθηκε στη Γαλλία το 1925 και ήταν ο πατέρας του διάσημου Iταλού πρωταθλητή της F1 Alberto Ascari. Ο Αντερλόνι είχε συγγενείς τουςCesare Isotta και VicenzoFraschini, ιδρυτές της εταιρείας Isotta-Fraschini. Η Carrozzeria Τοuring είχε τις εγκαταστάσεις της βόρεια του Μιλάνο, δίπλα στην έδρα της Alfa Romeo και πολύ κοντά στην Citroen Ιταλίας και στην Isotta-Fraschini. Αυτές οι εταιρείες ήταν και οι πρώτοι της πελάτες, για τις οποίες έφτιαξε τα πρώτα της αμαξώματα, αρχικά με τους παραδοσιακούς τρόπους κατασκευής.

Superleggera
O
ι δύο ψαγμένοι ιδιοκτήτες της Carrozzeria Touring είχαν από την πρώτη στιγμή εντοπίσει τον εχθρό. Στη φράση του Ugo Zagato το βάρος είναι ο εχθρός εκείνοι προσέθεσαν πως η αεροδυναμική αντίσταση είναι το εμπόδιο.Ύστερα από αρκετά πειράματα προς τη σωστή κατεύθυνση, η λύση δόθηκε την περίοδο 1935-1936 με την ένταξη στην κατασκευαστική διαδικασία της μεθόδου κατασκευής Superleggera (υπερελαφρής). Η εταιρεία ενέταξε στον κλάδο των αυτοκινήτων την εμπειρία που είχε αποκομίσει από τις αεροπορικές κατασκευές (ήταν παράλληλα και εξωτερικός προμηθευτής σε αεροσκάφη), εξελίσσοντας μια τεχνοτροπία κατασκευής με ένα δικτύωμα από λεπτούς χαλύβδινους σωλήνες, στο οποίο στηρίζονταν οι εξωτερικές επιφάνειες από αλουμίνιο. Το πρώτο μοντέλο που παρουσιάστηκε με το συγκεκριμένο σύστημα ήταν η Alfa Romeo 8C 2300B του 1937. Το επόμενο πεδίο δράσης, ήταν η αεροδυναμική: Κάθε νέο αμάξωμα κατασκευαζόταν σε πρώτη φάση υπό κλίμακα 1:10 ή 1:5 και ύστερα έπαιρνε το δρόμο για την αεροδυναμική σήραγγα του Πολυτεχνείου του Μιλάνο ή για άλλες, της αεροπορικής βιομηχανίας. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι η Carrozzeria Touring ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αμαξωμάτων που εγκατέστησε αεροδυναμική σήραγγα στις ιδιόκτητες βιομηχανικές εγκαταστάσεις της (οι οποίες επλήγησαν ανελέητα από τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων στον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο). Η ταυτότητα του χαμηλού βάρους και της καλής αεροδυναμικής συνόδευσαν την Carrozzeria Touring στην διάρκειας τεσσάρων δεκαετιών πορείας της στο χώρο της Αυτοκίνησης. Στις εγκαταστάσεις της, κατασκευάστηκαν όλων των ειδών τα αμαξώματα. Εκτός από ιταλικά μοντέλα επιμελήθηκε και αυτοκίνητα της Mercedes, της Aston Martin, της Lagonda, της Bristol, της Pegaso και άλλων πολλών.

Touring Superleggera

H Τοuring ήταν η πρώτη carrozzeria που διέθεσε έναντι οικονομικού ανταλλάγματος τις πατέντες και την τεχνογνωσία της σε εταιρείες εκτός Ιταλίας, πάντοτε με το λογότυπο-σφραγίδα Touring Superleggera. Η πρώτη της διεθνής συνεργασία ήταν με την βρετανική Bristol το 1947. H συμφωνία με την αμερικανική Hudson μερικά χρόνια αργότερα, προέβλεπε την έλευση των μηχανικών μερών από την Αμερική σε προ-συναρμολογημένα τμήματα, με τους Iταλούς να συντονίζουν την τελική συναρμολόγηση και την δοκιμή του ολοκληρωμένου πια αυτοκινήτου, πριν το βάλουν στο καράβι για να περάσει ξανά τον Ατλαντικό και να κατευθυνθεί στις αίθουσες των πωλήσεων. Η Carrozzeria Touring παρέμεινε σε λειτουργία μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 1966. Στις ημέρες μας, εξακολουθεί να είναι συνδεδεμένη όχι με ορισμένα από τα πιο όμορφα και αεροδυναμικά αμαξώματα της περιόδου 1937-1955.

carhistory

Photos: Alfa Romeo