Carhistory.gr Logo
  » product cars » LCV » Bianchi Filarete
Bianchi Filarete
LCV
Το αξιόπιστο και επιτυχημένο μεσαίο φορτηγό, που έγινε αυτόπτης μάρτυρας του μετασχηματισμού της Bianchi σε Αutobianchi...

H «Fabrica Automobili e Velocipedi Edoardo Bianchi» ιδρύθηκε το 1885 στο Μιλάνο και είναι η αρχαιότερη εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων στον κόσμο. Τα προϊόντα της γνώρισαν άμεση επιτυχία, έχοντας θετικό αντίκτυπο στον κύκλο εργασιών της, με αποτέλεσμα δώδεκα χρόνια αργότερα να επεκταθεί και στην παραγωγή μοτοσικλετών. Τη δεκαετία του '30 στη γκάμα της προστέθηκαν και φορτηγά μικρού και μεσαίου μεγέθους, με ευεργετικές συνέπειες για τη φήμη και τα κέρδη της. Στη διάρκεια του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου το εργοστάσιό της βομβαρδίστηκε από τους Συμμάχους, καθώς η εταιρεία ήταν ένας από τους βασικούς προμηθευτές οχημάτων για τον ιταλικό στρατό. Όταν τα χρόνια της αναταραχής τελείωσαν η «Bianchi SpA» επανεκκίνησε την παραγωγή μοτοσικλετών, ενώ επανήλθε δυναμικά και στον κλάδο των μεσαίων φορτηγών. Το «Filarete» μπήκε στη ζωή της το 1952, αντικαθιστώντας το προγενέστερο «Sforzesco», το πλαίσιο του οποίου χρησιμοποιήθηκε ως βάση για την κατασκευή του. Η καμπίνα του είχε πολλές ομοιότητες με εκείνη του «Visconteo», που ξεκίνησε να παράγεται την ίδια χρονιά. Ο εξακύλινδρος σε σειρά πετρελαιοκινητήρας του των 5.800 κ.εκ. προερχόταν από την ΟΜ (θυγατρική της Fiat V.I.) που εξόπλιζε με αυτό το «Tigrotto», ενώ διέθετε μέγιστη ισχύ 84 ίππων στις 2.100 στροφές ανά λεπτό. Ήταν αποκλειστικά πισωκίνητο και συνδυαζόταν με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων των 8+2 σχέσεων. 

Ιδιότητες
Το μεσαίο φορτηγό της Bianchi είχε όλα τα στοιχεία για να πετύχει στην αγορά, πράγμα που συνέβη: Iσχυρό και ισορροπημένο σασί, ευελιξία, αξιόπιστο κινητήρα και κατανάλωση μειωμένη, σε σχέση με τον ανταγωνισμό του. Κυκλοφόρησε σε δύο εκδόσεις, με ωφέλιμο φορτίο πέντε και έξι τόνων. Aμφότερες, ήταν σε θέση να έλξουν ένα ρυμουλκούμενο με δύο άξονες και βάρος 12 τόνων. Από τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της εταιρείας έβγαινε με δύο τύπους καμπίνας, η πρώτη σχετικά απλή με στρογγυλεμένες γραμμές, η δεύτερη πιο τετράγωνη. Όσο για την τελική του ταχύτητα, έφτανε τα 75 χιλιόμετρα την ώρα, που ήταν πολύ ικανοποιητική για τον χαρακτήρα και το μεταφερόμενο φορτίο του. 

Αυτόπτης μάρτυρας μιας μεγάλης αλλαγής
Τον Ιανουάριο του 1955, οι ιθύνοντες της εταιρείας κατασκευής μοτοσικλετών, ποδηλάτων και φορτηγών Bianchi συμφώνησαν στην ίδρυση μιας κοινοπραξίας για την παραγωγή αυτοκινήτων, στην οποία μετείχαν επίσης η Pirelli και η Fiat. Πρώτο της μοντέλο ήταν το «Bianchina», που κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 1957 στηριζόμενο στο δημοφιλές «500» και πραγματοποίησε καλές πωλήσεις στην ιταλική αγορά. Το νέο σχήμα αποκλήθηκε «Autobianchi»και το όνομα αυτό εμφανίστηκε ολόκληρο και με κεφαλαία γράμματα στη μετωπική επιφάνεια του «Filarete» από το 1955 και μετά. Η παραγωγή του επιτυχημένου μεσαίου φορτηγού ολοκληρώθηκε το 1958, χρονιά που έδωσε τη θέση του στο αντίστοιχης φιλοσοφίας «Scaligero». _Σπ. Χατ.