Carhistory.gr Logo
  » racing » RALLY » Alpine-Renault A110
Alpine-Renault A110
RALLY

Η «Α110» ήταν κατασκευασμένη με αμάξωμα από συνθετικά υλικά και κινητήρα τοποθετημένο πίσω, μαζί με το σύστημα μετάδοσης, ενώ προορισμός της ήταν αποκλειστικά οι αγώνες.

Το μικρό εργοστάσιο κατασκευής σπορ αυτοκινήτων, που έγινε πασίγνωστο σε ολόκληρο τον κόσμο χάρις στις εξαιρετικές του μηχανολογικές δημιουργίες, ιδρύθηκε το 1952 στη Διέππη από τον Jean Redele, γιό ενός από τους αντιπροσώπους της Renault στην περιοχή. Την ίδια χρονιά είχε κιόλας ξεκινήσει τη συμμετοχή του σε ράλλυ και σιρκουί, με ένα αγωνιστικό που χρησιμοποιούσε κινητήρα 750 κ.εκ. του γαλλικού εργοστασίου. Η παραγωγή από τις εγκαταστάσεις του άρχισε το 1956 με την «Α106», για να ακολουθήσουν δύο χρόνια αργότερα η «Α108» και η «Tour de France», που ανέπτυσσε ανώτατη ταχύτητα 180 χλμ/ώρα. Η «Α110» ήταν κατασκευασμένη με αμάξωμα από συνθετικά υλικά και κινητήρα τοποθετημένο πίσω, μαζί με το σύστημα μετάδοσης, ενώ προορισμός της ήταν αποκλειστικά οι αγώνες. Το διαχρονικό σχήμα της, all time classic στις ημέρες μας, ήταν έργο της Carozzeria Michelotti. Eμφανίστηκε ως «GT» το 1963, με κινητήρα 1.000 κ.εκ. και ανέλαβε ρόλο πρωταγωνιστή στα διεθνή ράλι ευθύς μόλις αναβαθμίστηκε στα 1.6 λίτρα, αποκτώντας στην αγωνιστική έκδοση ισχύ 155 ίππων. H διετία 1970-1971 χαρακτηρίστηκε από το νικηφόρο γαλάζιο χρώμα των Alpine, που κυριάρχησαν επί των αντιπάλων τους στην άσφαλτο και το χώμα της Eυρώπης. Διαπιστευμένες στο Group 4, με κινητήρα 1.8 λίτρων και απόδοση 185 ίππων προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα Fiat 124 Abarth και τις Lancia Stratos, κατέκτησαν το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ το 1973.

1974-1977

Toν επόμενο χρόνο η Renault αποσύρθηκε από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, καθώς οι επικεφαλής της αποφάσισαν να εμπλακούν δυναμικά στην εξέλιξη της Α310 V6 και ενός κινητήρα με υπερτροφοδότηση, ο οποίος τους οδήγησε το 1977 στη Formula 1 και το 1978 στη νίκη στις «24 ώρες» του Μαν με την Α442. Η Α110 συνέχισε να αγωνίζεται στα ράλλυ στα χέρια ιδιωτών και οι τελευταίες διεθνείς επιτυχίες της έχουν χρώμα ελληνικό, με τις δύο δεύτερες θέσεις των Σιρόκο-Ανδριόπουλου το 1975 και το 1976 στο ράλλυ Ακρόπολις. Φυσικά, το δημοφιλές αυτοκίνητο με το 2+2 θέσεων αμάξωμα διέθετε και εκδόσεις δρόμου, που απευθύνονταν σε απαιτητικούς οδηγούς ή σε ιδιώτες αγωνιζόμενους. Η «1600 S» ήταν η τελευταία χρονολογικά Αlpine, εφοδιασμένη με την «πολιτισμένη» εκδοχή του κινητήρα του Renault «16», τον οποίο χρησιμοποιούσε επίσης και η ανάλογης φιλοσοφίας Lotus Europa.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος: 3.840 χλστ.
Πλάτος
: 1.520 χλστ.
Υψος
: 1.140 μ.
Μεταξόνιο
: 2.130 χλστ.

EKΔΟΣΕΙΣ & ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ

Α110 1100
Group: GT
Κυβισμός: 956 κ.εκ.
Ισχύς: 70 ίπποι στις 6.500 σ.α.λ.
Χρονιά δράσης: 1963

A110 1100
Group: GT
Κυβισμός: 1.108 κ.εκ.
Ισχύς: 110 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Χρονιά δράσης: 1964

A110 1300
Πρώτος αγώνας: 1965 R.A.C. Espana Rally
Group: 3
Κυβισμός: 1.296 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 75.7 mmx 72 mm
Συμπίεση: 10.5:1
Ισχύς: 135 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Ροπή: 14,7 χλγμ. στις 4.800 σ.α.λ.
Καρμπυρατέρ: 2 διπλά 40άρια της Webber
Βάρος: 605 κιλά
Κιλά ανά ίππο: 4,5

Nίκες
1968 Μoldau Rally Vinatier-Callewaert

Α110 1440
Πρώτος αγώνας: 1968 Coupe des Alpes Rally
Group: Prototype
Κυβισμός: 1.447 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 80 mm x 72 mm
Συμπίεση: 11.0:1
Ισχύς: 145 ίπποι στις 7.300 σ.α.λ.
Ροπή: 16,3 χλγμ. στις 5.500 σ.α.λ.
Καρμπυρατέρ: 2 διπλά 40άρια της Webber
Βάρος: 640 κιλά
Κιλά ανά ίππο: 4,4

Nίκες
1968 Coupe des Alpes Vinatier-Jacob
1968 Tour de Corse Andruet-Celin
1969 Lyon-Charbonnieres Vinatier-Callewaert
1969 Munich-Wien-Budapest Rally Vinatier-Roure
1969 Coupe des Alpes Vinatier-Jacob

Τίτλοι
1968 Γαλλικό Πρωτάθλημα Jean Claude Andruet
1969 Γαλλικό Πρωτάθλημα Jean Claude Andruet

Α110 1600
Πρώτος αγώνας: 1970 Μonte Carlo Rally
Group: 4
Κυβισμός: 1.596 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 77.8 mmx 84 mm
Συμπίεση: 11.2:1
Ισχύς: 155 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
Ροπή: 18,7 χλγμ. στις 6.000 σ.α.λ.
Καρμπυρατέρ: 2 διπλά 45άρια DCOE της Webber
Βάρος: 680 κιλά
Κιλά ανά ίππο: 4,4

Nίκες
1970 San Remo-Sestriere Rally Therier-Callewaert
1970 Lyon-Charbonnieres Andruet-Stone
1970 Acropolis Rally Therier-Callewaert
1970 De Lorraine Rally Andruet-Vial
1970 International de Geneve Rally Andruet-Veron
1970 Polish Rally Andruet-Veron
1970 Munich-Wien-Budapest Andruet-Veron
1970 R.A.C. Espana Rally Nicolas-Stone
1970 Tour de Corse Darniche-Demange
1971 Monte Carlo Rally Andersson-Stone
1971 San Remo-Sestriere Rally Andersson-Nash
1971 Austrian Alpine Rally Andersson-Hertz
1971 Acropolis Rally Andersson-Hertz
1971 International de Geneve Rally Nicolas-Todt
1971 Coupe des Alpes Rally Darniche-Mahe
1971 Portugal Rally Nicolas-Todt
1971 Tour de Belgique Rally Jacquemin-«Andy»

Τίτλοι
1970 Γαλλικό Πρωτάθλημα Jean Claude Andruet
1970 Eυρωπαϊκό Πρωτάθλημα Jean Claude Andruet
1971 Γαλλικό Πρωτάθλημα Jean-Pierre Nicolas
1971 Διεθνές Πρωτάθλημα Εταιρειών

Α110 1800
Πρώτος αγώνας: 1971 R.A.C. Espana Rally
Group: 4
Κυβισμός: 1.796 κ.εκ.
Διάμετρος x διαδρομή: 82.5 mmx 84 mm
Συμπίεση: 11.5:1
Ισχύς: 175 ίπποι στις 7.200 σ.α.λ.
Ροπή: 19,8 χλγμ. στις 4.800 σ.α.λ.
Καρμπιρατέρ: 2 διπλά 45άρια της Webber
Βάρος: 730 κιλά
Κιλά ανά ίππο: 4,2

Nίκες
1971 R.A.C. Espana Rally Nicolas-Todt
1971 Lyon-Charbonnieres Nicolas-Roure (1860 cc Prototype)
1972 Lyon-Charbonnieres Rally Andruet-Petit (1860 cc Prototype)
1972 Olympia Rally Nicolas-Todt
1972 Tour de Corse Rally Andruet-Petit
1972 Criterium des Cevennes Therier-Callewaert (Compressor)
1973 Monte Carlo Rally Andruet-Petit
1973 Portugal Rally Therier-Jaubert
1973 Moroccan Rally Darniche-Mahe
1973 Acropolis Rally Therier-Delferrier
1973 San Remo Rally Therier-Jaubert
1973 Tour de Corse Rally Nicolas-Vial
1974 Moroccan Rally Nicolas-Delferrier

Τίτλοι
1973 Παγκόσμιο Πρωτάθλημα
1973 ΓαλλικόΠρωτάθλημα Jean-Luc Therier
1975 Γαλλικό Πρωτάθλημα Jacques Henry

carhistory

Photos: Renault